Jösses..

Åren går så fort! Både jag och final har kommit längre och längre, dessutom har jag mognat mycket mer inom ridningen nu! Final går i en stadig och bra form och jag tänker inte längre bara på att han ska kröka på nacken, nu tänker jag mer på att han ska arbeta såpass bra med baken att den där formen kommer av sig självt, utan att behöva plocka honom i munnen så mycket. Dock är det lite mer finslip i hoppningen, iaf med mig, men smaken är som baken, men det är lite svårt när man är så pass hopprädd, men det är okej att va hopprädd. alla är rädda för något, i mitt fall är det hoppning, visst sitsen blir inte perfa, men man ska ju istället tänka på att få bort rädslan ju, right? När man arbetat upp det så pass mycket att man inte är så himla rädd, DÅ kan man börja tänka på sitsen och allt annat, men det viktigaste är att man känner att du och hästen är ett. Och det gör jag med Final! <3 
 
 
Denna hästen, är inte som vilken annan, han är han, och det gör han så speciell..
 
ps. varför jag skriver detta är för att jag fick endel anonyma kommentarer igår, alla dom anonyma klagade bara på sits, ex: 
 
men gud, om du inte har en bra hoppsits ska du nog skita i att hoppa, bara synd om hästen ju .
 
 
jaså? Okej det är verkligen jätte synd om hästen!! Jag hoppar bara för min skull, jag hoppar ju inte för att final tycker det är det roligaste han vet, verkligen inte!!
 
ehm? Vad var det nu jag skrev? för min skull? Knappast. trots att jag inte är så mycket för hoppning så gör jag det för Final's skull, för att HAN tycker det är kul. och den sadeln jag har får man en väldigt dålig sits i, man får väldig ofta en snygg stol sits och även en ful hoppsits och man slungas gärna bakåt i den i landingen.
 
 många undrar varför på vissa bilder jag kutar med ryggen, och jag har en väldigt dålig rygg och får lätt ont i den när jag använder ridväst, men jag ska träna upp mina ryggmuskler mera nu så jag kan rida snyggt med ridväst också. 
 
där fick ni lite svar om min sits i sadeln och hoppas ni nöjer er med den :) 
 
Ha det så bra nu! <3
 
och Glad Påsk allihopa :*
 
 
 
 
ni ser bara på bilderna vad som har hänt i ridningen, 
 

Kommentarer
anna kraft

skit i vad andra säger. du och final har funnit varandra och är jätte fina ihop! <3



2013-03-29 @ 17:36:22
maja

ni är grymma <3



2013-03-29 @ 21:13:24
Anonym

ni är bäst!



2013-03-29 @ 21:13:44
Alice

Man ser ju att ni har utvecklats :)

Glad påsk!



Blogg: http://ahorselover.bloggplatsen.se
2013-03-31 @ 18:04:39


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback