Hur är egentligen final att rida/hantera?

 
Han är en häst som anpassar sig efter ryttare, en lätt häst? NEJ. Ska man rida honom rätt, Så krävs det mycket av ryttaren. Han gör inget gratis, så man kan inte bara sitta där o åka, Han har ingen direkt period där han ska ''testa'' ryttaren, utan han gör det nästan hela tiden bara för att få kolla om han kan få som han vill, då brukar han stegra, backa ända till Norge eller bocka. Egentligen om man tänker efter mer, kan man honom inte från marken, så kan man aldrig få det där speciella bandet mellan häst och ryttare som för dom samman, det är något jag märkt på honom, därför brukar jag på fredag ha mer NH-träning osv för att få upp det bandet till GULD, så det inte går att klippa av. Han är jätte svår med longeringen, men är man envis och inte ger upp går han ut på volt ändå. 
 
 
Om det ex. kommer en person som inte har ett litet band till honom som försöker med longeringen märker jag faktiskt att han bråkar mer med dom, och då fortsätter dom och bara pushar på honom ist för att sätta STOP på allt, låta han tänka efter och sedan försöka igen, Gör man inte det, ja, då säger jag så här: Good luck! 
 
Som sagt. Ingen direkt lätt ponny, Men tro mig... När man väl fått det där bandet med honom, då finns det INGET som kan ta bort det.. Man kan lägga av med ridningen, det gjorde jag för ett år sen i typ 4 mån, men den glädjen man får, när man åkte med till stallet och träffade denna lilla buse, det är först då man märker hur mycket den hästen betyder för en.. 
 
Förra veckan var jag hemma ungefär 2 dagar, Jag grät för att jag saknade honom så mycket!! 
 
Men nu måste jag sluta skriva. 
 
ni får ha en bra kväll, för det har jag!
 
 
mvh
 
 
(tidsinställt)

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback